KARAKTERLER (CLASSES)

Path of Exile üç ana nitelik kullanır – güç (strength), becerisi(dexterity) ve zeka(intelligence) – ve yedi oynanabilir karakter sınıfı (temel sınıflar olarak da adlandırılır) her biri, bir veya daha fazla nitelikle ilişkilendirilir. Oyuncu, karakter oluşturma ekranında karakteri için bir sınıf seçer. Yeni yaratılan bir karakter, Twilight Strand'de Wraeclast'taki(oyun evreninin adı) yolculuğuna başlar. Her karakter sınıfının pasif yetenek ağacında farklı bir başlangıç ​​konumu, başlangıç ​​özellikleri, istatistikleri ve görev ödülleri vardır. Daha sonra, Labirenti tamamladıktan sonra oyuncular bir Yükseliş(Ascendency) alt sınıfı seçerek karakterlerini uzmanlaştırabilirler. Kullanılabilir alt sınıflar, seçilen karakter sınıfına bağlıdır.


Aşağıdaki istatistikler tüm yeni karakterler için aynıdır ve seviye başına aynı miktarı kazanır. Karakterler farklı isabet(accuracy) oranları başlar, ancak hepsi seviye başına 2 temel isabet(accuracy) kazanır.


  • 50 can(health) ve seviye başına ek 12 can(health) kazanır.

  • 40 mana ve seviye başına ek 6 mana kazanır.

  • 53 kaçınma(evasion) puanı ve seviye başına 3 ek kaçınma(evasion) puanı kazanır.

Oyuncular, ilgili nitelik ve seviye gereksinimlerini karşılamaları koşuluyla herhangi bir teçhizatı veya yeteneği kullanabilirler. Oyundaki teçhizat, mücevher ve yetenek taşlarının çoğunun karakter seviyesi ve nitelik(güç, beceri ve zeka) şartı vardır. Bu şartları karşılamayan karakterler ilgili öğeyi ya tamamen kullanamaz yada sınırlı fayda sağlar. Özellikle yetenek taşları seviye atladıkça nitelik şartı değeri yükselir. Niteliklerini istenen seviyeye ulaştırmayan oyuncular yetenek taşına yeni seviye kazandıramaz. Yeni oyuncuların en çok ihmal ettiği noktalardan biri budur.

Niteliklerin teçhizat kullanımına imkan sağlamalarının yanında fazladan bazı faydaları da vardır.

  • Her 10 Güç(strenght) karaktere 5 temel can(health) ve 2% yakın dövüş(melee) fiziksel hasarı kazandırır.

  • Her 10 Beceri(dexterity) karaktere fazladan 20 isabet(accuracy) ve 2% kaçınma(evasion) oranı verir.

  • Her 10 Zeka(inteligence) karaktere 5 temel mana ve fazladan 2% enerji kalkanı(energy shield)


KARAKTERLER


  • MARAUDER (ÇAPULCU)

Çapucu yüksek fiziksel hasar vermek için gürzleri kullanır ve zırh parçaları ona fiziksel hasar azaltma sağlar. Güç(str) ile uyumlu canavarlar genellikle sert vurur ve yenmek için birçok darbe gerekir. Güç ile özdeşleştirilen element ateştir(fire). Çapulcu'nun yükseliş(Ascendancy) sınıfları Fedai(Juggernaut), Çılgın(Berserker) ve Reis(Chieftain)'dir.

Çapulcu aşağıdaki niteliklerle başlar:

  • 32 STR

  • 14 DEX

  • 14 INT


  • RANGER (OKÇU)

Ranger Hızlı ve isabetli bir şekilde saldırmak için yay(Bow) ve meç(ensiz kılıç, oyun içinde rapier ve foil olarak geçer) kullanır ve zırh parçaları ona düşman darbelerinden daha sık kaçma yeteneği verir. Yüksek becerili canavarlar çeviktir ve vurulması zordur, genellikle uzaktan veya birden fazla silahla saldırır. Beceri(dex) ile özdeşleştirilen element soğuktur(cold). Okçunun yükseliş(Ascendancy) sınıfları Keskin Nişancı(Deadeye), Yağmacı(Raider) ve Öncü(Pathfinder)'dır.

Okçu aşağıdaki niteliklerle başlar:

  • 14 STR

  • 32 DEX

  • 14 INT


  • CADI(WITCH)

Cadı değnek(wand) ve saltanat asası(scepter) gibi geliştirilmiş kritik vuruşlara sahip silahlar kullanır ve zırh parçaları, kullanıcıya onları hasardan koruyan ve savaş dışındayken yeniden şarj olabilen mistik bir enerji kalkanı(energy shield) verir. Zeki canavarlar, genellikle hemen müdahale edilmezse tehlikeli olabilecek büyü yapanlardır. Zeka(int) ile özdeşleşen element yıldırımdır. Cadı'nın yükseliş(Ascendancy) sınıfları Muhyi(Necromancer), Şaman(Elementalist) ve Okültist(Occultist)'tir.

Cadı aşağıdaki niteliklerle başlar:

  • 14 STR

  • 14 DEX

  • 32 INT


  • DÜELLOCU(DUELIST)

Düellocu, hem güç(str) hem de beceri(dex) yeteneklerinde üstündür ve kılıç ve baltalarla savaşır. Fiziksel saldırılardan korunurken hızlı bir şekilde büyük miktarda hasar vermek için beceriden(dex) gelen saldırı hızını ve kaçınma(evasion) ile güçten(str) gelen can ve yüksek zırhı kullanır. Düellocunun yükseliş(Ascendancy) sınıfları Katil(Slayer), Gladyatör(Gladiator) ve Şampiyon(Champion)'dır.

Düellocu aşağıdaki niteliklerle başlar:

  • 23 STR

  • 23 DEX

  • 14 INT


5. TAPINAKÇI(TEMPLAR)

Tapınakçı, güç(str) ve zekayı(int) temsil eder ve çomak(stave) ve saltanat asaları(scepter) ile savaşır. Güçlü bir büyücü olabilir veya temel hasarı güçlü yakın dövüş saldırıları gerçekleştirmek için kullanabilir. Tapınakçının yükseliş(Ascendancy) sınıfları Sorgucu(Inquisitor), Tefsirci(Hierophant) ve Koruyucu(Guardian)'dır.

Tapınakçı aşağıdaki niteliklerle başlar:

  • 23 STR

  • 14 DEX

  • 23 INT


6. GÖLGE(SHADOW)

Gölge, beceri(dex) ve zeka(int) yeteneklerinde uzmandır ve hançer ve pençelerle savaşır. Silahlar veya büyülerle güçlü kritik vuruşlar yapabilir ve tuzak(trap) ve mayınları(mine) düşmanları etkisiz hale getirebilir veya yüksek hasar verebilir. Gölgenin yükseliş(Ascendancy) sınıfları Suikastçı(Assassin), Sabotajcı(Saboteur) ve Hilebaz(Trickster)'dır.

Gölge aşağıdaki niteliklerle başlar:

  • 14 STR

  • 23 DEX

  • 23 INT


7. FİLİZ(SCION)

Filiz, üç özelliğin tümü ile uyumludur ve bu nedenle karakter tasarımı ve yetenek kullanımı açısından en esnek sınıftır. Pasif yetenek ağacının ortasından başlar. Filizin bir yükseliş(ascendancy) sınıfı vardır: Yükselen(Ascendant).

Filiz aşağıdaki niteliklerle başlar:

  • 20 STR

  • 20 DEX

  • 20 INT